podróżować trzeba

Kto jest winowajcą i jak to się w ogóle zaczęło [i po co]?

W podróżowanie tak naprawdę „wpakowała mnie” moja mama, która już od dzieciaka upychała mnie i moje siostry do małego malucha [jak to maluch] i obłożona milionem jedzenia dla wszystkich dzieci i rozkładając całość bagaży pod przednią maską [!] wyruszała z nami i z tatą… przed siebie. Często lądowaliśmy w górach albo na Śląsku, gdzie to właśnie zapoczątkowało się moje życie na tym pięknym świecie. A ten świat jest na tyle piękny, że aż postanowiłam go zobaczyć w wielu zakątkach z totalnego bliska!

O czym ja tu będę do Was pisać?

Więcej znajdziecie w moich postach, w których mniej lub bardziej normalnie będą opisywać moje postrzeganie świata i caałą wiedzę, jaką zdobędę podczas moich wypraw i podczas robienia rzeczy. Ten blog nie jest po to, żeby się chwalić gdzie udało mi się dotrzeć, ale po to, żeby każdy z Was albo przełamał swoje lęki na przeróżne patrzenia/spojrzenia/wyprawy dalsze i bliższe albo zainspirował się czymś, co czasem jest na wyciągnięcie ręki, ale jakoś nam do tej “ręki” nie po drodze lub specjalnie ją omijamy.

I o tym jest i będzie ten blog. Oh yeah!

Meksyk - nasza podróż poślubna

[Mexico City, Bacalar, Puerto Escondido, Tulum, Palenque, Cancun, Valladolid, Chiapas, San Cristobal, San Juan Chamula, Mazunte, Zipolite, Oaxaca, Toluca]

WIETNAM - TAM SIĘ ZARĘCZYLIŚMY!

[Sajgon, Da Lat, Mui Ne]

TAJLANDIA - MÓJ PIERWSZY WYJAZD W TAK EGZOTYCZNY KRAJ I PIERWSZA WIZYTA W AZJI!

Odwiedzona dwa razy #zakochaniwAzji
[Bangkok, Chiang Mai, Krabi, Phuket, Phi Phi Island, Pai, Pattaya, Koh Larn]

USA

baaardzo dawno temu, moja pierwsza taka wyprawa, mój 1 lot samolotem, moje pierwsze opuszczenie Europy i…. dziecięca romantyczna historia za wielką wodą!
[Nowy Jork, Chicago, Boston]

Jordania - przygotowania do biegu po Pustyni Wadi Rum

zakochanie się w wielbłądzie i tej kupie piachu, która wcześniej mega mnie przerażała i wydawała się totalnie nudna [Ad-Disah]

MAROKO - PODRÓŻ POŚLUBNA

[Marrakesh]

UKRAINA - 1 - SZALONA WYPRAWA-NIESPODZIANKA NA ŚLUB MOJEJ PRZYJACIÓŁKI, 2 - WYJAZD Z TEATREM

[Dniepropetrowsk, Dniepropierżńskie, Dneprodzerżynsk, Winnica i Lwów]

TURCJA - ODWIEDZONA DWUKROTNIE

#totalnychill #totalnyAllInclusive
[Alanya, Konakli, Marmaris]

BUŁGARIA - MÓJ PIERWSZY W ŻYCIU WYJAZD W CIEPŁE KRAJE

[Złote Piaski]

PORTUGALIA - PODRÓŻ POŚLUBNA I SUUURFING!

[Baleal, Peniche, Obidos, Praia Da Ursa, Lizbona, Praia D`el Rey]

HISZPANIA

1 – praca na Kanarach – Nagrywanie Pamiętników z Wakacji #serio, 2 – Alicante – wyjazd na obóz sportowy.
[Maspalomas, Alicante, Barcelona, Madryt]

GRECJA - ŚLUB GOSI I VANII I MIESZKANIE W ULTRA WYPASIONEJ WILLI NA WZGÓRZU

[Kreta – Chania, Achlada]

NORWEGIA - WYLOT TAM TUŻ PO POWROCIE Z TAJLANDII, NIEZŁA ZMIANA TEMPERATURY

Sylwek pod norweskim niebem u rodziców Luizy! Dostaliśmy do spania najmniejszy na świecie i najcudowniejszy domek na świecie!
[Bergen i Os]

SŁOWACJA

wyjazd ekipą Husarii, nocne granie w MAFIĘ!
[Poprad, Zelene Pleso – Zielony Staw Kieżmarski, Bratysława]

SŁOWENIA

1- wyjazd na stopa z moją siostrą Beatką. Wspólnie stwierdziłyśmy, że tam są najprzystojniejsi faceci na świecie! Bez dwóch zdań! 2 – wyjazd z programem “Jestem z Polski”
[Ljubljana i wiele innych miasteczek po drodze autostopem]

CZARNOGÓRA

wyjazd z programem “Jestem z Polski”
[Budva]

NIEMCY

ślub kuzynki Kasi i jej przeprzystojnego męża Olivera [wesele na płynącej łodzi]. Moja 1 wizyta w innym kraju. Wyjazdy do ukochanej kuzynki Zuzy, moje wpadki z rezerwacją samolotu i odwiedziny w Movie World! + wypad podczas EuroTripu z Olą do Berlina [Dortmund, Berlin, Bonn, Recklinghausen, Nürtingen, Oberhausen]

CZECHY

pit stop podczas auto stopów i szybkie odwiedzanie na piwo podczas wypadów w górki. [Brno i wiele innych miasteczek podczas autostopu]

ANGLIA

wyjazd w odwiedziny do cudownej znajomej, Mistrzostwa Świata Kuby [Londyn]

WŁOCHY

1 – Wenecja i życie na campingu, był czad. 2 – Rzym – wyprawa na stopa! [Wenecja, Rzym, Caorle]

DANIA

Mistrzostwa Europy Kuby, na których to został wicemistrzem[!!] w swojej kategorii wiekowej! Na tym wyjeździe też dowiedziałam się, że zmarła moja 23-letnia psina. Mega szczęśliwy i mega smutny wyjazd to był. [Esbjerg, Billund]

FRANCJA

a to śmieszna historia, bo dostałam na swoje 30 urodziny bilety lotnicze do Paryża – gdzie zawsze chciałam polecieć. Bilety były dla mnie i dla Kuby, ale…. nikt z mojej rodziny nie sprawdził daty wylotu i powrotu. Polecieliśmy równo w: Wielki Czwartek, Wielki Piątek, Wielką Sobotę i Wielkanoc. Najśmieszniejsze jest to, że potem moja rodzina miała do mnie żal, że nie spędzam z Nimi świąt, kocham ich! 😀 ❤️ [Paryż, Calais]

SZKOCJA

ehh… stare piękne dzieje. W Edynburgu za czasów teatru w moim życiu – pojechaliśmy na światowy festiwal “Fringe” na którym spotykają się teatry z całego świata. Graliśmy przez tydzień o 23:30. Przepiękna przygoda! [Edynburg]

AUSTRIA

jeden z krajów podczas naszego EuroTripu z Olcią!
[Wiedeń i wiele innych miasteczek podczas autostopu]

WĘGRY

zakochałam się w tym mieście absolutnie i dlatego wymyśliłam sobie wyjazd do Budapesztu na sylwestra. Finalnie każdy miał jakieś plany, a moja propozycja padła dosyć późno, więc pojechałam na tydzień do Budapesztu… sama! Do wynajętego mieszkania bez Internetu, zapomniałam wziąć jakiejkolwiek książki, a w mieście było zimno na minusie i tak pogoda na zwiedzanie lekko słaba! Ale i tak było pięknie i superowo!
Ogólnie odwiedziłam to miasto 3 razy! Nie jestem fanką zwiedzania miast [wolę natuuurę], ale to jest jakieś magicznie super. Chyba lekko przypomina mi Wrocław, a ja jestem Wrocławiankocholiczką.
[Budapeszt, Jezioro Balaton]

ROSJA

Mistrzostwa Świata Kuby. To był dziwny wyjazd. Nie czułam się tam jakoś bezpiecznie i pewnie, mimo, że nic wielkiego nam się nie przytrafiło, a atmosfera na samych zawodach była przekozacka!
[Moskwa]

NIDERLANDY

Zawody Kuby. Niestety, ale ten wyjazd był tak samo szybki jak szybko Kuba pokonywał tam tor przeszkód. Jeszcze tam wrócimy! [Cuijk]

CHINY

międzylądowanie w drodze do Tajlandii i lekko zwiedzony Pekin w 17 godzin przy 0 stopniach mając na sobie baardzo lekkie ubrania
[Pekin]

CHORWACJA

1- siostrzany wypad na 3 tygodnie. Wszyscy, których poznawałyśmy podczas tego wypadu pytali się skąd się znamy, zawsze odpowiedź była ta sama: „ z domu”. 2 – Wyjazd z programem “Jestem z Polski”
[Tar, Pula, Vinkuran, Rovinj, Banjole, Kamenjak-Premantura, Krk Island, Baredine]

BOŚNIA I HERCEGOWINA

ledwo mogę zaliczyć je do “zwiedzonych krajów”, ale trasę, jaką tam pokonaliśmy i w jakich okolicznościach wypiliśmy tam kawę – bez dwóch zdań zostawiło to w naszych głowach myśl pt. “chcę tam wrócić na dłużej”!

BIAŁORUŚ

niezły kołowrotek mi to państwo zrobił. To, co o nim myślałam, a to, co zobaczyłam to dwa kompletnie różne wyobrażenia. Pięknie było i… wkrótce tam wracamy!